15 Ekim 2008 Çarşamba

YUMURTA TATLISI



Bizim oraların ( Keskin/ Kırıkkale) tatlısı yumurta tatlısını annemden öğrendim, o da annesinden, muhtemelen anneannemde kendi annesinden öğrenmiştir.Geleneksel bir tatlıdır kısacası...Lokma tatlısını andırsa da daha yumuşak ve içi doludur, bilmem çocukluğumdan beri yediğim için mi ben çok severim...hatta şerbeti dökülmeden önce de bir iki tane aşırmadan duramam...
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 8 kaşık yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat veya 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı un ( 2 parmak eksik)
  • Kızartmak için sıvıyağ

Şerbet: 2 su bardağı şeker ve 2 su bardağı su kaynatılır.

Yapılışı:

Yumurta, yoğurt karıştırılır, un ve kabartma tozu ilave edilerek kek kıvamında hamur hazırlanır.Kızdırılmış yağa ( orta ateşte tutulacak) , 1 yemek kaşığı dökülür.Şeklinin düzgün olması için hamurlar yağa bırakıldıktan sonra 2-3 saniye içinde hemen ters çevrilmelidir, çevrilen taraf kızarınca tekrar diğer taraf çevrilerek kızartılır.İlk çevirme işlemi hemen yapılması gerektiğinden , hamurlar yağa ikişer veya üçer bırakılmalıdır.Hamurların hepsi bu şekilde kızartılır.

Kızaran hamurlar biraz ılıyınca , yine ılımış şerbet üstüne dökülür.15-20 dakika şerbetin çekmesi beklenir.Ilık veya soğuk servis yapılır.( benim tercihim buzdolabında biraz soğumasıdır)

21 yorum:

halime dedi ki...

ellerine sağlık ablacım.ben tatlı hastasıyım valla.ve yumurta talıları da harika görünüyor.selamlarımı yolluyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Anneden kiza toruna miras gibi kaliyor bu nefis tarifler,yumurta tatlisi cok güzel olmus eline saglik canim

Baharcicegi dedi ki...

Anneden kiza toruna miras gibi kaliyor bu nefis tarifler,yumurta tatlisi cok güzel olmus eline saglik canim

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim ellerine saglik,çok hos bir tatliymis,hemen notumu alcam,harika ya benziyor,ah ah bu goruntu bu saate offf ben yok oldum...sevgiler canim

egeli dedi ki...

CANIM ÇOK DEĞİŞİK BİR TATLI BU ,ELİNE SAĞLIK,ÇOK HOŞUMA GİTTİ..SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Canım Öncelikle çok çok geçmiş olsun.Bilmiyordum .Bende kaçgündür msn de seni aradım.Postana meil attım ,cevap alamadım.Fotoğrafı yayınlayacagım gün sana da gönderecektim.Hatta yazılarını da üzerine ekledim.Yalnızca yazıyı tıklayınca linkin açıldığını bende yeni farkettim.Sanırın aşagıda senin adını ekleyince otomatik olarak resimdede link açtı.MSN açtığında haber verirsen sana gönderirimTekrar geçmiş olsun öptüm..www.pastaveyemek.blogcu.com

Adsız dedi ki...

of of:)Tatlıya hiç dayanamam bakmamaya çalıştım olmadı:)süper eline sağlık sevgiyle kal

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Nurdancığım ellerine sağlık canım,çok leziz görünüyor,rengide kıpkırmızı olmuş,çok iştah açıcı.-)))hımmmm denerim ben yakında bundan:-)))afiyet olsun canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Tatlı tam benlik.
Bayılırım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

pervin dedi ki...

SEVGİLİ NURDANCIM TATLININ AYNISINI RAHMETLİ KAYINVALİDEM ÇOK YAPARDI BAZEN BENDE YAPARIM AMA BİZİM EVDE BABANNE TATLISI OLARAK BİLİNİR ÇOCUKLARIM ÇOK SEVER ÇOKTANDIR YAPMADIM HATIRLATTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER ELLERİNE SAĞLIK...

Adsız dedi ki...

mmm...ellerine sağlık canım.Harika olmuş tatlılar.Tarifini aldım.Deneyecem en kısa zamanda.

Adsız dedi ki...

merhaba bu tatlı çok güzele benziyor..Ve pratik ellerinize sağlık canım.

rumma dedi ki...

Benimde annemden öğrendiğin benzer bir tatlı var adıda benye..hemen hemen aynı malzemeler..

ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

merhaba..
hiç yapmadım ama kayınvalidem çok güzel yapar ve harikaa olur.
ben öğrenmek konusunda tembel kaldım galiba:))
sevgiler

halime dedi ki...

nurdan ablacım sobeledim seni.cevaplarsan sevinirim.cevaplarını da merakla bekliyorum.soru benim sayfamda.sevgiler

CAHİDE dedi ki...

ilk kez duyduğum bir tatlı.bir gün çaya geleyimde birde tadına bakayım bari:))
yumurta tatlısı denince içinde çok yumurta var sandım.oysaki malzemeler çok basitmiş.denemek lazım.Ellerine sağlık arkadaşım.

Adsız dedi ki...

canım ben bu tatlıya bayıldım kesın denerım ellerıne saglık sevgıler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Nurdancığım, tatlın harika olmuş, ellerine sağlık. Ayrıca sobedeki cevabların evdeki durumları hatırlattı.... Aynen sana katılıyorum.... Sevgiler Nesrin

a.handan yalvac dedi ki...

16 yıl önce kaybettiğim annemin tatlısını sizde buldum. harikasınız. bir de bu tatlının hangi yöreye ait olduğunu belirtir misiniz
handan

nurdan dedi ki...

Handan'cım, yorumuna teşekkür ederim, annenin tatlısını bulmana da ayrıca sevindim, bu tatlı Keskin ( kırıkkale) yöresine aittir.Ben de bu blog dünyasında babamın çok sevdiği yöresel lezzet " gölleme"yi görünce etkilenmiştim senin gibi sevgiler, bu yorumu okursan, yeni bloguma beklerim, çünkü artık bu bloguma pek bakmıyorum..

Adsız dedi ki...

bu benim annemin yaptigi lokma tatlisina benziyo nefis gorunuyo bende bunu simdi denemeyi dusunuyorum tsk tarifiniz icin.