20 Temmuz 2008 Pazar

SUSAMLI PEYNİR TOPLARI

Susamlı peynir toplarını Antakya yöresinin sürk peynirinden esinlenerek yaptım.Daha önce peynire kekik, yenibahar gibi baharatlar koyarak yapmıştım.Bu sefer susamın yakışacağını düşündüm.İyiki düşünmüşüm, bence çok lezzetli oldu.
Ancak bu kahvaltılığı yapmak için öncelikle tatlı lor (asla marketlerde satılan yağsız çökelek değil..) bulmanız gerekiyor..
Benim oturduğum yerde şatıroğlu markette ,tatlı Ayvalık loru adıyla satılıyor.Çevrenizde bulamıyorsanız, sütü kestirip, süzerek yapabilirsiniz.


Malzemeler:

  • 250 gr. tatlı lor
  • 1 çay kaşığı tereyağ
  • 3 yemek kaşığı susam
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • arzuya göre bir fiske tuz

Yapılışı:

Tereyağ eritilir, susam eklenip rengi açık kahverengi olana kadar karıştırılarak kavrulur.Soğumaya bırakılır, soğuyunca, peynir ile iyice harmanlanır.Küçük toplar yapılır, sevis tabağına dizilir.

Üstüne sızma zeytinyağ gezdirilir.Afiyetle yenir......

2 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SEVGİLİ NURDAN,
antakya lezzetlerini bilirim,
çok keyifli bir lezzet yakalamışsınız, elinize sağlık
ist svglr NuNu

nurdan dedi ki...

teşekkürler Nunu.yöresel lezzetleri hep sevmişimdir.denemelerim de oluyor.beğendiğine sevindim.sevgiler