25 Temmuz 2008 Cuma

TARHANA ÇORBASI


Nerden çıktı şu yaz günü tarhana çorbası demeyin..Kışın çok sık yaptığım tarhanayı özledim, eşim de bir çorba yapsan deyince sıcaklardan , çorba yapmaya epey ara verdiğimi farkettim..

Tarhana bence, pratik ve lezzet açısından bir numara..Tarhana dururken hazır çorba kullanmayınız diyorum...

Tarhanayı evde yapmak en güzeli , çocuklar küçükken epeyce denemelerim oldu, çok da güzel olmuşlardı.Ancak uzun süredir güvenilir bir yerden ev tarhanası alıyorum.

Aslında pişirme yöntemi hemen hemen herkeste aynı ,ben bazen zamandan kazanmak için aşağıdaki şekilde yapıyorum;


Malzemeler:


  • 4 yemek kaşığı kuru tarhana (Tepeleme)

  • 1 lt.sıcak su

  • 1 su bardağı soğuk su

  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ veya tereyağ

  • 1 tatlı kaşığı biber salçası

  • tuz

  • arzuya göre sarımsak

Yapılışı:


Kuru tarhanaya salça, yağ, tuz ve dövülmüş sarımsak eklenir.Üstüne 1 su bardağı soğuk su konup karıştırılır, ocağa alınır kısık ateşte yoğunlaşıncaya kadar karıştırarak pişirilir.


Üstüne ,sıcak su yavaş yavaş ve karıştırarak ilave edilir, çorba el blenderi yardımıyla pütürsüz hale getirilir ve 2-3 dakika daha kaynatılarak ocaktan alınır, pul biber serpilerek servis yapılır.


Aslında su soğuk konup , kaynayıncaya kadar karıştırılarak pişirilen bu çorbayı bu şekilde pişirirsek daha az zaman ayırmış oluyoruz, lezzeti aynı oluyor... Afiyet olsun..

2 yorum:

keskinli dedi ki...

selam topragam
yoklugumda sende blog acmissin hayirli olsun seni nasil unuturum göllemeye yazdigin yoruma cok sevinmistim ve ondan sonrada bir daha yazmadin diye üzülmüstüm
neyse genis ve bol bir zamanimda blogunu inceliycem insallah artik hep görüsürüz insallah bak gel sayfamda keskinden resimler var ayrica benimde blogspotta sayfam var eklersen sevinirim ismimin üzerine tikla ulasirsin ben seni hemen ekliyorum
yazda olsa kista olsa bizim evdede pek cok yapilir tarhana hatta gelirken getirdim yine ellerine saglik mis gibi duruyor sevgiler görüsürüz

nurdan dedi ki...

sağolasın toprağım, yorumuna çok teşekkürler..
Bundan sonra daha sık görüşeceğiz inşallah..sevgiler..