31 Ağustos 2008 Pazar

YALANCI AÇMA BÖREK

Gördüğünüz gibi nerde kolay, yalancı aslında pratik şey varsa benim favorimdir..
Bu böreği komşum Yüksel teyzecimden öğrendim.Kendisi gerçek öyle güzel açma börekler yapar ki kızına da ( ben oluyorum) çalışıyor diye kıyamaz tepsi tepsi getirir, bu böreği de ilk gördüğüm ve yediğimde kesinlikle açma börek olduğunu düşündüm, oysa hazır yufkadan olduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım.Mutlaka deneyin, pişer pişmez servis yapılmalıdır.akşamdan hazırlayıp, son anda fırına verebilirsiniz.
Yüksel teyzecimi çok özlediğimi söylemeliyim, yazları Ayvalıkta oluyor da..

Malzemeler: ( mini fırın için)
  • 3 adet yufka
  • sıvıyağ ( her yufka için 3,5 yemek kaşığı )
  • 6 adet patates
  • maydonoz
  • 1 yumurta sarısı

Yapılışı:

Patatesler haşlanır, sıcakken ezilir, maydonoz, tuz, karabiber ile karıştırılır.1. yufka serilir 3,5 yemek kaşığı yağ ile her tarafı iyice yağlanır.2. yufka da üstüne serilir, yağla yağlanır.4'e bölünür, yufkaların kenar kısmına bolca patatesli iç konur, sigara böreği gibi biraz gevşekçe sarılır.Büyük bir sigara böreği görünümündeki rulodan verev parçalar kesilir.Az yağlanmış tepsiye konur.3. yufkada yağlanır, ikiye katlanarak diğer işlemler uygulanır.Fırına vermeden önce yumurta sarısı sürülür, ön ıstma yapılmış fırında 200 derecede pişirilir.

Hiç yorum yok: