14 Eylül 2008 Pazar

PERDE PİLAVI


Perde pilavının tarifini bir kaç blog gezindikten, yemek dergilerimi de karıştırdıktan sonra hepsini harmanlayıp kendi tepsime göre oluşturdum.( hepsine teşekkürler..)Bu tarifi İFTAR ETKİNLİĞİ 2 (3. HAFTA) ' NE gönderiyorum.(http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com)
adresinden etkinliğe ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:

4 adet tavuk göğüs fleto

PİLAV:

1,5 su bardağı pirinç

2 ve 1/4 su bardağı sıcak su (tavuk suyu da olabilir)

1 yemek kaşığı tereyağ

Kuş üzümü, çam fıstığı, badem (suda bekletilerek kabukları soyulacak)

Birer tutam yenibahar, tarçın, karabiber

tuz

PERDE HAMURU:

50 gr.erimiş margarin

2 kahve fincanı sıvıyağ

1,5 " " yoğurt

3 yumurta

1/2 paket kabartma tozu ve 1 çay kaşığı tuz, aldığı kadar un

Yapılışı:

Tavuklar küp kesilr,tuz ve karabiber ile az yağda yumuşayana kadar (su katmadan) pişirilir.Pilav da yukarıdaki malzemelerle pişirilir ve dinlendirilir.Hamur malzemeleri ile yumuşak poaça kıvamında hamur yapılır.
Pilav ve tavuklar harmanlanır.

Yapılan hamurdan bir büyük bir küçük beze yapıllır.28 cm.lik tepsi ( teflon kullandım) margarinle yağlanır, bademler dizilir.Büyük hamur tepsiden biraz sarkacak kadar açılır ve tepsiye yerleştirilir.Tavuklu pilav konup düzeltilir, küçük hamur kapak olacak şekilde açılır, pilavın üstüne yeleştirilip sarkan hamur ile birleştirilir.200 derecede ön ısıtma yapılmış fırında pişirilir.


Garnitür ile servis yapılır.Afiyet olsun...



3 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Nurdan'cım eline sağlık canım..etkinlikten koştum geldim..
ahh birde hamuruna üşenmesem bende yapsam..epey oldu yapmayalı..
arada hazır yufkaylada yaparım ben..
offf görüntün cezbetti midem alarm vermeye başladı:)
sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

perde pilavını yeni gördük sitede.tadı da görünüşü gibi çok güzel ve lezzetliydi.eline sağlık.emine and oya.öptükkk.

nurdan dedi ki...

Nuraycım sağolasın canım


annecim oyacım afiyet bal şeker olsun..