2 Eylül 2008 Salı

ZEYTİNYAĞLI KARA KABAK

Kara kabak bana hep daha organik ve lezzetli gelmiştir.Ve yazın bulursam almaya çalışırım.Bu yemek de zeytinyağlı patlıcan gibi çiğden ve az su ile yapılıyor.İnanın çok lezzetli oluyor.
Malzemeler:
  • 1 kg. kara kabak
  • 5 domates
  • 1 kurusoğan
  • 1/2 su bardağı zeytinyağ
  • 1/2 demet maydonoz
  • Dereotu ( sevenlere)
  • tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker

Yapılışı:

Kabaklar küçük doğranır, soğan doğranır eklenir, domates doğranır eklenir, maydonoz, dereotu kıyılır ilave edilir.Yağ, tuz, şeker de konduktan sonra 1,5 su bardağı su eklenir.Kısık ateşte pişirilir.

1 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

canım benim saol..bana yazdıkların için..eşim cdye bişeyler aktarıyodu çaktırmadan geldimdi sana ama yazamadım az evvel.erik kompostosunu gördümdü.
ama bir baktım sıralamışsın leziz mamaları..acele etme yahu yiye yiye şişicez bak..bu ne hız bu ne beceri.
karakabağı bende alırken arasından seçerim.biraz daha sert ve lezizdir.fazlaca sulanmaz.domatesin suyuylan buğulama yaparım..geçen izne gitmeden dolabı boşaltmaya çalışıyorum ama az azda almak zorundayım aç durulmuyor:))) burda pazar yok herşey markette.ama bir aydır cumartesi günleri hemen yan sokağa pazar kuruluyor.öyle ahımşahım değil az uz idare eder..baktım pazarda kabak arasındada karakabak.ehh seçtim bir kilo satıcı baktı karıştırdı aralarını koydu hepsini poşete.tam 4 kg karakabak bayram ettim tabi:)))
neyse çok uzadı ellerine sağlık:)))