4 Ağustos 2008 Pazartesi

KAKAOLU VE MEYVELİ MUFFİN



Muffin yani top kek bizim evin vazgeçilmezi olup sık yaptığım bir pastadır, kek hamuru aynı olup çeşitli malzemelerle değişik muffinler yapıyorum.

Malzemeler:
  • 3 yumurta(küçükse 4)

  • 1,5 su bardağı şeker

  • 1 " " süt

  • 1/2 " " sıvıyağ

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 " vanilya

  • 2 su bardağı un
Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.Süt, yağ konur karıştırılır.Un, kabartma tozu, vanilya eklenerek karıştırmaya devam edilir.
Hazırlanan hamurun yarısı başka bir kaba alınır.Kalan hamura 1/2 su bardağından bir parmak eksik daha un konur ve karıştırılır.Sade kek hamuru hazırdır.
Diğer kaptaki hamura 2,5 yemek kaşığı kakao eklenir, karıştırılır.Kakaolu kek hamuru da hazırdır. (kakao hamuru katıaştırdığı için un ölçüsü ona göre eksik konur).
Muffin kalbının içine kağıt kalıplar yerleştirilir..Sade kek hamurundan , kağıt kalıbın bitimine 1/2 cm. kalana kadar konur.Üstüne erik, şeftali dilimi, vişne tanesi yerleştirilir.Kakaolu hamurdanda aynı ölçüde konur.Ben üstlerine granül çikolata serptim.Ön ısıtması az yapılmış fırında 180 derecede pişirilir.Kek pişerken fırın kapağı açılmaz ve normal kalıp keke göre daha çabuk pişer.

1 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

MUFFİNLERE BAYILIYORUM BEN,ÇOK ŞIK VE LEZİZ İKRAMLIKLAR OLUYOR.BU ŞEKERLER DE ÇOK LEZİZ OLMUŞ,ELİNE SAĞLIK CANIM...