14 Eylül 2008 Pazar

GALETA UNLU TATLI


Bu çok lezzetli tatlının tarifini http://yosunbukaylaguzelseyler.blogspot.com/dan aldım.Zaten görünce anlamıştım güzel olacağını iyiki denemişim.Teşekkürler arkadaşım..Aslında tarifi aynen uyguladım sayılır, galeta ununu saymazsak.Çevremdeki galeta unu satan heryere baktım aksilik kalmamış, ben de kafaya koydum ya yapacağım bu tatlıyı, tuzsuz etimeği robottan geçirip galeta unu elde ettim..Diğer malzemelerse şöyle:
  • 4 yumurta
  • 1 neskafe fincanı sıvıyağ
  • 1 " " ceviz
  • 1 " " hindistan cevizi
  • 1 " " şeker
  • 1 " " galeta unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 " vanilya

Şerbet.

  • 2,5 neskafe fincanı su
  • 2 " " şeker

Krema:

  • 1 lt. süt
  • 1 neskafe fincanı un
  • 1 " " şeker
  • 1 vanilya

Yapılışı:

Kekin hamuru hazırlanır.Büyük yuvarlak borcama dökülür.170 derecede pişirilir.Şerbeti hazırlanır.İkisi de ılıkken şerbet dökülür.Şerbet çekerken, krema hazırlanır.Şerbeti çekmiş keke ( kek demek yanlış olur acıbademin ıslağı gibi) krema dökülür.Üstüne hindistan cevizi serpilir.

Bir dahaki sefere kremaya damla sakızı koymayı düşünüyorum...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım harika gözüküyor.Senin yaptığın her şey muhteşem.Özlem

nurdan dedi ki...

senin kadar muhteşem olamaz canım arkadaşım! :)

Adsız dedi ki...

canım afiyetler olsun..
tarifi çok hızlı geçmişsin bilmeyen biri pişmeden mi şerbet konuyo gibi kafası karışabilir..birz daha açıklayıcı yazarsan zannedrim hiç bilmeyen kişlerde yararlanabilir..sevgilerimle:)